Stel je voor: je hebt een prachtig product dat in duizenden keukens en badkamers te vinden is. Door heel Nederland, België en Duitsland. Het wordt verkocht in meer dan 700 showrooms. En het groeit maar door.
Hoe houd je dan nog grip op communicatie, productie en logistiek?
Niet met losse Excel-bestanden, mailboxen en telefoontjes. Daar kan Bokmerk je alles over vertellen. Het bedrijf is dé specialist in achterwanden voor keukens en sanitair. Zo'n gewild product vraagt om een efficiënt bedrijfsproces.
De oplossing voor deze uitdagingen? Automatisering. Dus schakelde Bokmerk Kjerner in.
Kjerner ontwikkelde meerdere applicaties op maat voor Bokmerk:
De software is voor Bokmerk de basis voor het bedrijfsproces. Doordat de systemen zijn ontwikkeld op Alan Platform, zijn ze makkelijk aan te passen en uit te breiden. Eigenschappen waar Bokmerk heel regelmatig zijn voordeel mee doet!
De centrale organisatie van Bokmerk heeft een volledig overzicht van alle binnenkomende orders. Koppel dit met informatie over voorraad, productie, levering en service en je hebt een compleet ERP-systeem dat grip houdt op het hele bedrijfsproces.
De orders kwamen eerst binnen via de mail en telefoon. Vervolgens werden ze handmatig in Excel gezet. Daar volgde de planning uit. Handwerk, dat tijdrovend en foutgevoelig is.
Nu komen alle orders uniform binnen. Bijbehorende tekeningen en instructies worden met één druk op de knop aangemaakt als PDF-bestanden voor productie en magazijn.
Het automatisch bepalen van de juiste batch- en volgnummers voor productie is essentieel voor Bokmerk. Dit wordt allemaal geregeld door het systeem; vaarwel Excel!
Leveringsdocumenten stuurt Bokmerk eenvoudig naar de printer. De leveringen en servicebezoeken worden per regio automatisch ingedeeld in een geoptimaliseerde routeplanning.Via de mobiele Alan App krijgen de chauffeurs per dag hun route te zien, met alle relevante details.
Ook serviceverzoeken worden eenvoudig afgehandeld in het systeem, compleet met foto's en beschrijving.
Het ERP-systeem is ook de basis voor inkopen, voorraadbeheer, prijsafspraken en rapportages. Regelmatig breidt Kjerner het systeem uit met nieuwe functionaliteiten, op maat voor het bedrijfsproces van Bokmerk!
Vaarwel Excel, welkom automatisering: real-time dezelfde data via gekoppelde systemen.
Centrale organisatie, licentiehouders en dealers hebben ieder hun eigen systeem, met functies op maat.
Het ERP-systeem wordt continu verbeterd en uitgebreid.
Gestroomlijnd orderproces vanuit
meer dan
keukenspeciaalzaken.
In het licentiehouderportaal kunnen regiomanagers, de Bokmerk-licentiehouders, alle orders van dealers controleren en doorzetten voor productie naar de centrale organisatie. Daarnaast worden orders bij een aantal licentiehouders ook gelijk verwerkt in de geïntegreerde boekhoudingmodule.
Het dealerportaal is een handig systeem voor de keukenspeciaalzaken. In de showroom kan een dealer gelijk de gewenste achterwand intekenen in het systeem. Hier zitten aan aantal handige functionaliteiten in, zoals het aangeven van zichtzijdes van de wand en het aangeven van uitsparingen voor stopcontacten.
Dit bespaart de dealer handmatig tekenwerk op papier, voorkomt fouten en zorgt ervoor dat de informatie uniform en direct doorgezet kan worden naar de licentiehouder.
Met de portalen maakt Bokmerk het voor de hele orderketen gemakkelijk.
duidelijk en uniform
alles bij de hand
direct downloaden
Jouw applicatie gegarandeerd binnen budget, binnen de deadline en zonder technische problemen opgeleverd. Hoe we dat doen? We leggen het graag aan je uit in een demo.