Alle inkoop- en verkooporders bijhouden in Excel? Nogal inefficiënt en foutgevoelig, zo merkte Locomotive. Het bedrijf verkoopt en produceert designmeubelen op maat voor toonaangevende retailers.
'Foutje, bedankt' is dan ook absoluut geen optie. Het assortiment groeit ook nog eens gestaag, dus werd het tijd voor een toekomstbestendig systeem. Een ERP-applicatie met de flexibiliteit van Excel, zonder de nadelen.
Kjerner ontwikkelde ordersystemen voor de verschillende Locomotive-bedrijven. Ontwikkeling met Alan Platform zorgt ervoor dat de systemen dezelfde basis hebben. Aanpassingen en verbeteringen zijn zo eenvoudig uit te rollen over alle systemen.
Om het orderproces verder te stroomlijnen, ontwikkelde Kjerner ook een leveranciersportaal en een klantportaal voor Locomotive.
In het leveranciersportaal bevestigen leveranciers orders en kunnen ze foto's uploaden van de artikelen vlak voor verzending. Zo is cruciale informatie rondom kwaliteitscontrole altijd binnen handbereik. Locomotive kan met de containerplanning vervolgens inkooporders in een container indelen en zo het transport optimaliseren.
In het klantportaal worden orders ingeschoten en is alle informatie terug te vinden, opnieuw voor kwaliteitscontrole. Van vrachtinformatie tot foto's.
Voor de handel met een specifieke klant was het belangrijk dat Locomotive orders vanuit hun eigen systeem kon halen en hier automatisch eigen verkoop- en inkooporders van kon maken. Daarom legden we een koppeling met supply chain software GT/Infor Nexus. Dit levert alle partijen gemak en tijdswinst op.
Ook op andere gebieden automatiseert Locomotive. Zo wordt de boekhouding bijgehouden via een koppeling met Exact Online en komen ook serviceverzoeken via de mail automatisch in het ERP-systeem terecht.
Inmiddels telt Locomotive ERP al
meer dan
unieke artikelen.
Jouw applicatie gegarandeerd binnen budget, binnen de deadline en zonder technische problemen opgeleverd. Hoe we dat doen? We leggen het graag aan je uit in een demo.